Canon forbedrer produktstøtten til profesjonelle brukere

Canon forbedrer produktstøtten til profesjonelle brukere

Canon Professional Services med nye fordeler for mindre nedetid

  • Nye medlemskapsavtaler utviklet for et målrettet servicerammeverk for proffsegmentet og bedrifter

  • Nye CPS inngår i Canons langsiktige strategi for forbedret kundeopplevelse, og følger etter den nylige lanseringen av Canon Club

Canon kunngjør i dag de endrer Canon Professional Services (CPS) til en medlemskapsbasert tjeneste for profesjonelle fotografer og videofotografer. Nye CPS vil bestå av skreddersydde medlemskap og forbedret tjenestetilbud med fokus på å beskytte profesjonelle aktører og bedrifter mot uventet nedetid og tap av inntekter. Med denne endringen styrker Canon servicetilbudet til dem som bruker Canon-produkter som jobbverktøy.

Nye CPS utvider produktstøtten til proffsegmentet og bedrifter og tilbyr klasseledere service mot en årlig medlemsavgift basert på tre ulike medlemskap – silver, gold og platinum – som er skreddersydde for ulike bedriftsstørrelser og antallet produkter de eier. Medlemsavgiften starter på 100 euro (ekskl. mva.) i året. Medlemmene får en rekke hovedfordeler, blant annet:

  • Fast Track-service

  • Årlig vedlikehold

  • Rabatt på vedlikeholds- og oppgraderingstjenester og reparasjoner

  • Ubegrenset sending neste arbeidsdag

  • Tilgang til prioritert støtte

  • Gratis bedriftscoaching

Avhengig av medlemskapsnivå i CPS kan bedriftene også få låne utstyr. Nye CPS tilbyr også skreddersydde servicepakker til større virksomheter. CPS-medlemmer kan i tillegg lagre det elektroniske medlemsbeviset i lommeboken på smarttelefonen, slik at de har nødvendig informasjon lett tilgjengelig om det skjer noe.

«CPS vært en pålitelig partner for svært mange profesjonelle brukere siden programmet så dagens lys tidlig på 1980-tallet. Det var derfor på tide med en gjennomgang for å se om CPS fremdeles dekker behovet til dagens brukere. Som leverandør av bildeløsninger synes vi det er gledelig å se at det er et stadig større mangfold og litt enklere inngang i dagens proffsegment, noe som også innebærer at vi må erkjenne at de som skal lykkes i denne bransjen i dag, har andre behov. Vi ønsker å gi aktører i proffsegmentet den beste produktstøtten, for eksempel ved å tilby rabatt på reparasjoner, mulighet for raskere service og tilbud om coaching for bedrifter», sier Elena Burnhill, CPS Programme Manager hos Canon Europa.

Canon jobber kontinuerlig med å forbedre kundeopplevelsen og har også etablert Canon Club, en ny ressurs som dem som ikke bruker Canon-produkter som jobbverktøy. Canon Club er et program som gir alle Canon-brukere tilgang til et felleskap og støtte. Siden lanseringen i 2022 har plattformen blitt et aktivt nettmiljø der likesinnede kan utveksle ideer og råd og samtidig tjene opp poeng og avansere til et nytt medlemskapsnivå. Canon-brukere som kanskje ikke kvalifiserer til det nye Canon Professional Services-programmet, kan fremdeles registrere forespørsler om service og reparasjon gjennom Canon-kontoen sin på

https://www.canon.no/canon-clu...

Endringene i Canon Professional Services trer i kraft 25.04.23. Du finner mer informasjon på Canon Professional Services (CPS) - Canon Norge

* Innmelding i nye CPS:

  • Opprett en Canon ID for bedrifter: Nye CPS-medlemmer må opprette en unik Canon ID for bedrifter, som er forskjellig fra eksisterende Canon ID-er. Når ID-en er opprettet og godkjent, får teamet ditt eller de ansatte tilgang til den nye bedriftskontoen.

  • Registrer Canon-utstyret ditt: Når bedrifts-ID-en er opprettet, får kundene tilbud om å overføre allerede registrerte produkter til det nye serviceprogrammet. Hvert registrerte produkt genererer produktpoeng.

  • Velg et medlemskapsnivå: Tilgjengelige medlemskapsnivåer avhenger av antallet produktpoeng. Det er mulig å oppgradere eller nedgradere medlemskapsnivået (innenfor det aktuelle poengintervallet) mot slutten av den årlige betalingsperioden.

  • Betaling: CPS-medlemskap kan kjøpes på nettet gjennom bedriftskontoen hos Canon. Når medlemskapet tegnes, opprettes det en faktura.

Ansiktet bak video spillindustriens dansemusikk kommer nå med debut albumet 'Nostalgia'

Ansiktet bak video spillindustriens dansemusikk kommer nå med debut albumet 'Nostalgia'

Når gode råd ikke er dyre

Når gode råd ikke er dyre